oFfIcErLeGenD |
Wysłany: Sob 0:44, 29 Mar 2008 Temat postu: |
|
Zaawansowane Upgrady
Burrow
Koszt: Minerał 100 Gaz 100
Budowa: W Hatchery , Lair , Hive
Czas Budowy: 50 s
Skrót klawiszowy: B
Opis: Zakopuje wszystkie ziemne jednostki Zerga oprócz Ultraliska i Brooda
Ventral Socs
Koszt: Minerał 200 Gaz 200
Budowa: W Lair , Hive
Czas Budowy: 1:41 min
Skrót klawiszowy: V
Opis: Umożliwia Ovelordowi Funkcje Transportera.
Antennae
Koszt: Minerał 150 Gaz 150
Budowa: W Lair , Hive
Czas Budowy: 1:24 min
Skrót klawiszowy: A
Opis: Zwiększa pole widzenia Ovelorda
Pneumatized Carapace
Koszt: Minerał 150 Gaz 150
Budowa: W Lair , Hive
Czas Budowy: 1:24 min
Skrót klawiszowy: P
Opis: Powoduje że , Ovelord lata znacznie szybciej niż poprzednio.
Metabolic Boost
Koszt: Minerał 100 Gaz 100
Budowa: W Spawning Pool
Czas Budowy: 1:03 min
Skrót klawiszowy: M
Opis: Zwiększa prędkość biegania Zerlinga
Adrenal Glands
Koszt: Minerał 200 Gaz 200
Budowa: W Spawning Pool
Czas Budowy: 1:03 min
Skrót klawiszowy: A
Opis: Zwiększa szybkość ataku Zerlinga
Melee Attacks
Koszt: Minerał 100/150/200 Gaz 100/150/200
Budowa: W Evolution Chamber
Czas Budowy: 2:48 min/3:08 min/3:28 min
Skrót klawiszowy: M
Opis: Upgrade który zwiększa atak jednostek Ziemnych oprócz Bombersa Lurkernowi oraz Hydrze i dronowi.
Missile Attacks
Koszt: Minerał 100/150/200 Gaz 100/150/200
Budowa: W Evolution Chamber
Czas Budowy: 2:48 min/3:08 min/3:28 min
Skrót klawiszowy: A
Opis: Zwiększa Atak tylko dla Hydralisk oraz Lurken
Carapace
Koszt: Minerał 150/225/300 Gaz 150/225/300
Budowa: W Evolution Chamber
Czas Budowy: 2:48 min/3:08 min/3:28 min
Skrót klawiszowy: C
Opis: Polepsza pancerz Wszystkich jednostek ziemnych u Zerga , każdy lvl dodaje 1 pancerz.
Muscular Augments
Koszt: Minerał 150 Gaz 150
Budowa: W Hydralisk Den
Czas Budowy: 1:03 min
Skrót klawiszowy: M
Opis: Zwiększa szybkość ruchu dla Hydraliska.
Grooved Spines
Koszt: Minerał 150 Gaz 150
Budowa: W Hydralisk Den
Czas Budowy: 1:03 min
Skrót klawiszowy: G
Opis: Zwiększa zasięg ataku Hydraliska
Lurker Aspect
Koszt: Minerał 200 Gaz 200
Budowa: W Hydralisk Den
Czas Budowy: 1:15 min
Skrót klawiszowy: L
Opis: Umożliwia przekształcenie Hydraliska w Lurkerna.
Flyer Attacks
Koszt: Minerał 100/175/250 Gaz 100/175/250
Budowa: W Spire , Greater Spire
Czas Budowy: 2:48 min/3:08 min/3:28 min
Skrót klawiszowy: A
Opis: Zwiększa siłe ataku dla Mutaliska i jego Przeobrażeń.
Flyer Carapace
Koszt: Minerał 150/225/300 Gaz 150/225/300
Budowa: W Spire , Greater Spire
Czas Budowy: 2:48 min/3:08 min/3:28 min
Skrót klawiszowy: C
Opis: Zwiększa grubość skóry dla wszystkich latających jednostek u Zerga.
Parasite
Budowa: Podstawowy czar u Queena
Czas Działania: Dopóki nie umrze zainfekowana jednostka
Skrót klawiszowy: P
Opis: Służy to głównie do szpiegowania , gdy Queen rzuci ten czar na wrogą jednostke to będziesz widział ją i jej otoczenie , w ten sposób jest to darmowy szpieg ,którego możesz oczywiście zlikwidować , ponieważ będzie dla ciebie wroga.
Spawn Broodling
Koszt: Minerał 150 Gaz 150
Budowa: W Queen's Nest
Czas Budowy: 50 s
Czas Działania: Dopóki nie zginą larwy ofiary
Skrót klawiszowy: B
Opis: Queen , gdy trafi obojętnie jaką jednostkę ziemną wstrzykuje jaja larw 2 małych pajączków , które natychmiast rozrywają ofiarę wykluwając sie i są twoimi wojownikami. Ten czar nie działa na : Reavera , Archony , oraz Proba.
Ensnare
Koszt: Minerał 100 Gaz 100
Budowa: W Queen's Nest
Czas Budowy: 50 s
Czas Działania: 25 s
Skrót klawiszowy: E
Opis: Spowolnia ofiarę bądź grupę ofiar , które zostaną dotknięte z Ensnare , raz że są wolniejsze to jeszcze wolniej biją. Działa na wszystkie jednostki.
Gamete Meiosis
Koszt: Minerał 150 Gaz 150
Budowa: W Queen's Nest
Czas Budowy: 1:45 min
Skrót klawiszowy: G
Opis: Zwiększa maksymalną energie Queena o 50 , dzięki temu będzie wynosiła 250 energii do użytku.
Infest Terran Command Center
Budowa: Podstawowy upgrade u Queena
Skrót klawiszowy: I
Opis: Ten czar działa tylko na budynek Command Center ( Główny budynek u Terrana) , gdy odejmiesz CC na 700 życia to Queen znajdując sie przy CC włazi do wnętrza CC i zamienia go we własną bazę w której będziesz mógł produkować nową jednostkę bojową zwaną Bombers.
Dark Swarm
Budowa: Podstawowy czar u Defilera
Czas Działania: 38 s
Skrót klawiszowy: W
Opis: Gdy Defiler rzuci ten czar na obszar pojawia się pomarańczowa chmura , która dzięki swojej gęstości powoduje że jednostki znajdujące się w nim nie odnoszą obrażeń przez te jednostki które strzelają z pocisków , wyjątkiem jest Reaver i Siege Tank , Siege tank nie zada obrażeń gdy jakaś jednostka Zerga zostanie zakopana.
Plague
Koszt: Minerał 200 Gaz 200
Budowa: W Defiler Mound
Czas Budowy: 1:03 min
Czas Działania: 25 s
Skrót klawiszowy: G
Opis: Defiler może rzucić gdzie chce ten czar , gdy trafi w jakąś jednostkę lub budynek przez czas trwania czasu będzie co chwile odejmowała życie , maksymalnie może odebrać 300 punktów życia.
Consume
Koszt: Minerał 100 Gaz 100
Budowa: W Defiler Mound
Czas Budowy: 1:03 min
Skrót klawiszowy: C
Opis: Defiler Consumuje swojego przyjaciela dodając mu 50 energii za zjedzonie przyjaciela , Przyjaciel jest ten którego możesz ty go kontrolować . Działa tylko na twoje Zergowe jednostki.
Metasynaptic Node
Koszt: Minerał 150 Gaz 150
Budowa: W Defiler Mound
Czas Budowy: 1:45 min
Skrót klawiszowy: M
Opis: Zwiększa maksymalną ilość energii u Defilera o 50 , dzięki temu jego energia będzie wynosiła 250.
Anabolic Synthesis
Koszt: Minerał 200 Gaz 200
Budowa: W Ultralisk Cavern
Czas Budowy: 1:24 min
Skrót klawiszowy: A
Opis: Zwiększa szybkość biegania Ultraliska
Chitinous Plating
Koszt: Minerał 150 Gaz 150
Budowa: W Ultralisk Cavern
Czas Budowy: 1:24 min
Skrót klawiszowy: C
Opis: Zwiększa pancerz u Ultraliska o 2. |
|
oFfIcErLeGenD |
Wysłany: Pią 20:11, 28 Mar 2008 Temat postu: |
|
Jednostki
Drone
Typ: unoszący się, organiczny
Koszt: Minerał 50
Życie: 40
Liczba zajmowanych slotów: Slot 1
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 14 s
Atak (Ziemia): 5
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: D (klikając na haczernie to SD)
Opis: Jednostka zbierająca surowce u Zerga. Każda struktura w tej rasie jest tworzona z Drona.
Najwięksi wrogowie: -
Zergling
Typ: naziemny, organiczny
Koszt: Minerał 50 (2 jednostki)
Życie: 35
Liczba zajmowanych slotów: 1 (2 jednostki)
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 19 s
Atak (Ziemia): 5 / 6 / 7 / 8
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: Z (klikając na haczernie to SZ)
Opis: Zerglingi to słabe jednostki, w pojednykę niewiele mogą zdziałać. Jednak w dużych grupach są wielkim postrachem wrogów zwłaszcza, gdy są wyposażone w szybki bieg i pazury. Upy te można kupić w Spawning Pool.
Najwięksi wrogowie: Marine, Firebat, Goliath, Spider Mine (reserch Vulture), Lurker, Hydralisk, Zealot, Dark Templar, High Templar, Reaver, Archon.
Overlord
Typ: powietrzny, organiczny
Koszt: Minerał 100
Życie: 200
Liczba zajmowanych slotów: -
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 26 s
Atak (Ziemia): -
Atak (Powietrze): -,
Skrót klawiszowy: O (klikając na haczernie to SO)
Opis: Overlord posiada wiele pożytecznych funkcji. Nie zajmuje miejsca w bazie (dostarczając sloty do produkcji jednostek), jest detektorem i transporterem. Można go użyć do zwiadu na samym początku gry. Minusem jest bardzo wolna prędkość przemieszczania się, co można zmienić w Lair.
Najwięksi wrogowie: Wszystko, co atakuje jednostki powietrzne.
Hydralisk
Typ: naziemny, organiczny
Koszt: Minerał 75 Gaz 25
Życie: 80
Liczba zajmowanych slotów: 1
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 19 s
Atak (Ziemia): 10 / 11 / 12 / 13
Atak (Powietrze): 10 / 11 / 12 / 13
Skrót klawiszowy: H (klikając na haczernie to SH)
Opis: Moim zdaniem to najlepsza jednostka spośród wszystkich średnich (atakujących wrogów na ziemii i w powietrzu) we wszystkich rasach. Stosunkowo tania. Można zaopatrzyć ją w dodatkowy zasięg i szybsze przemieszczanie. Hydraliski sprawdzają się dobrze w masowych atakach, Combo (z Lingami), Dropach oraz w innych zadaniach (np. ochrona expa). Mogą się także chować pod ziemią (po wykupieniu Burrow) oraz ewoluować w Lurkery (Brood War).
Najwięksi wrogowie: Siege Tank, Spider Mine (research Vulture), Battlecruiser, Guardian, Zealot, Dark Templar, High Templar, Archon, Carrier.
Lurker
Typ: podziemny, organiczny
Koszt: Minerał 50 Gaz 100 (Lurker Aspect - ewolucja Hydraliska)
Życie: 125
Liczba zajmowanych slotów: 2 (1 więcej od Hydralisk - liczba ulega zwiększeniu)
Armor początkowy: 1
Czas produkcji: 26 s (ewolucja z Hydraliska)
Atak (Ziemia): 20 / 22 / 24 / 26
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: L
Opis: Lurker powstaje z Hydraliska - koszt samego upgradu - możliwości ewolucji w Lurkera (dla wszystkich Hydralisków) wynosi Minerał 200 Gaz 200. To sporo. W zamian otrzymujemy jednostkę, która nawet bez zakupionego Burrow zakopuje się pod ziemię. Jeśli jednak Lurker nie zdąży się w porę zakopać - już po nim. Wychodzące spod gruntu kolce Lurka już z dość dużej odległości ranią nadchodzące wrogie unity.
Najwięksi wrogowie: Wszystko, co atakuje jednostki naziemne, Overlord, Science Vessel, Observer (detektory).
Mutalisk
Typ: powietrzny, organiczny
Koszt: Minerał 100 Gaz 100
Życie: 120
Liczba zajmowanych slotów: 2
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 26 s
Atak (Ziemia): 9 / 10 / 11 / 12
Atak (Powietrze): 9 / 10 / 11 / 12
Skrót klawiszowy: M (klikając na haczernie to SM)
Opis: Mutaliski są znakomitymi zwiadowcami. Świetnie nadają się także do błyskawicznych ataków na wroga, ze względu na swą szybkość, zwinność i zwrotność. Razi jednak zbyt krótki zasięg ataku, mała siła rażenia oraz słaba wytrzymałość. Ataki Mutalisków mają jednak niezaprzeczalną zaletę: uderzenie w dany obiekt rozchodzi się także po najbliższym jego otoczeniu, dzięki czemu kilka obiektów jest atakowanych naraz.
Najwięksi wrogowie: Marine (dużo), Goliath, Wraith, Valkyrie Frigate, Battlecruiser, Hydralisk, Scourge, Devourer, Dragoon, High Templar, Archon, Scout, Carrier, Corsair.
Scourge
Typ: powietrzny, organiczny
Koszt: Minerał 25 Gaz 75 (2 jednostki)
Życie: 25
Liczba zajmowanych slotów: 1 (2 jednostki)
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 20 s
Atak (Ziemia): -
Atak (Powietrze): 110
Skrót klawiszowy: S (klikając na haczernie to SS)
Opis: Scourge to jednostki typu Kamikaze - poświęcają się, zadając dotkliwe straty wrogim jednostkom latającym. Są tanie i szybkie. Dobrze sprawdzają się także w powietrznym rekonesansie terenu.
Najwięksi wrogowie: Marine, Goliath, Wraith, Valkyrie Frigate, Battlecruiser, Hydralisk, Dragoon, High Templar, Archon, Scout, Carrier, Corsair.
Queen
Typ: powietrzny, organiczny
Koszt: Minerał 100 Gaz 100
Życie: 120
Liczba zajmowanych slotów: 2
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 33 s
Atak (Ziemia): -
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: Q (klikając na haczernie to SQ)
Opis: Jest to jednostka specjalna Zerga, o wielu ciekawych funcjach. Standardowo otrzymujemy Infest Command Center (dzięki wykorzystaniu tej funkcji mamy dostęp do nowego unita: Infested Terran) oraz Parasite. Możemy także wykupić Spawn Broodlings (kolejna nowa jednostka: Broodling), Ensare (sieć spowalniająca ruch jednostek) oraz dodatkowe 50 punktów energii (standardowo: 200). Queen stosunkowo szybko się przemieszcza, dlatego jest w stanie umknąć niektórym unitom przeciwnika.
Najwięksi wrogowie: Marine (kilka), Goliath, Wraith, Valkyrie Frigate, Battlecruiser, Science Vessel, Hydralisk, Mutalisk, Scourge, Dragoon, High Templar, Archon, Scout, Carrier, Corsair.
Infested Terran
Typ: naziemny, organiczny
Koszt: Minerał 100 Gaz 50
Życie: 60
Liczba zajmowanych slotów: 1
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: 25 s
Atak (Ziemia): 500
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: I
Opis: Jednostka - Kamikaze, produkowana wyłącznie po zainfekowaniu wrogiego Command Centera przez Queen. Stykając się z wrogimi obiektami (budynki, jednostki), zadaje gigantyczny damage - 500, jednocześnie ginąc.
Najwięksi wrogowie: Wszystkie jednostki, które mogą zabić Infested Terrana z odległości, zanim ten nie zetknie się z nimi.
Broodling
Typ: naziemny, organiczny
Koszt: (150 punktów energii Queen za 2 jednostki)
Życie: 30
Liczba zajmowanych slotów: -
Armor początkowy: 0
Czas produkcji: -
Atak (Ziemia): 4 / 5 / 6 / 7
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: BraK
Opis: Małe robaczki, powstające dzięki użyciu przez Queen funkcji Spawn Broodlings na dowolnej jednostce (z wyjątkiem robotów). W jednym takim kroku powstają dwa Broodlingi, które posiadają 180 punktów energii. Punkty te kończą się samoczynnie po 75 sekundach (przy prędkości gry FASTEST). Po upływie tego czasu oba robaczki giną.
Najwięksi wrogowie: -
Ultralisk
Typ: naziemny, organiczny
Koszt: Minerał 200 Gaz 200
Życie: 400
Liczba zajmowanych slotów: 4
Armor początkowy: 1
Czas produkcji: 39 s
Atak (Ziemia): 20 / 23 / 26 / 29
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: U (klikając na haczernie to SU)
Opis: Ultralisk to mocna jednostka, ale nieporęczna do sterowania, ze względu na swe rozmiary. Do jego wad należą także: koszt, liczba zajmowanych slotów oraz niska prędkość przemieszczania się. To ostatnie, a także pancerz, można polepszyć w Brood Warze, dzięki specjalnym upgradom. Ultraliski w natarciu są trudne do powstrzymania.
Najwięksi wrogowie: Marine (dużo), Firebat (dużo), Siege Tank, Spider Mine (research Vulture), Zergling (dużo, z Adrenal Spines), Hydralisk (dużo), Zealot (dużo), Dark Templar, Hight Templar, Archon.
Defiler
Typ: naziemny, organiczny
Koszt: Minerał 50 Gaz 150
Życie: 80
Liczba zajmowanych slotów: 2
Armor początkowy: 1
Czas produkcji: 33 s
Atak (Ziemia): -
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: F (klikając na haczernie to SF)
Opis: Kolejna jednostka specjalna Zerga. Jej standardowa funkcja to Dark Swarm (chmura pyłu - zasłania wrogowi nasze jednostki, które w chmurze trudniej przeciwnikowi zniszczyć). Inne zdolności Defilera to Consume (zjadanie jednostek organicznych, dzięki czemu Defilerowi rośnie utracona energia) oraz Plague (plaga - zadaje 300 damage we wszystko, na obszarze, na którym działa; mimo tego nie zabija jednostek, ani nie niszczy do końca budynków, którym zostają ZAWSZE szczątkowe punkty życia lub wytrzymałości). 200 punktów energii Defilera możemy dodatkowo wzbogacić o 50. Defiler porusza się stosunkowo wolno, przez co jest łatwym celem.
Najwięksi wrogowie: Wszystko, co atakuje jednostki naziemne.
Guardian
Typ: powietrzny, organiczny
Koszt: Minerał 50 Gaz 100 (Guardian Aspect - ewolucja Mutaliska)
Życie: 150
Liczba zajmowanych slotów: 2 (tyle samo co Mutalisk - liczba nie ulega zwiększeniu)
Armor początkowy: 2
Czas produkcji: 26 s (ewolucja z Mutaliska)
Atak (Ziemia): 20 / 22 / 24 / 26
Atak (Powietrze): -
Skrót klawiszowy: G
Opis: Guardian to powolna jednostka, zadająca jednak bardzo duże straty wrogowi na ziemi. Potrzebuje ochrony powietrznej, w przeciwnym razie staje się łatwym celem. Guardiany dysponują jednym z największych zasięgów ataku w grze.
Najwięksi wrogowie: Marine (dużo), Goliath, Science Vessel, Wraith, Valkyrie Frigate, Battlecruiser, Hydralisk, Mutalisk, Scourge, Devourer, Scout, Carrier, Corsair, Dragoon, High Templar, Archon.
Devourer
Typ: powietrzny, organiczny
Koszt: Minerał 150 Gaz 50 (Devourer Aspect - ewolucja Mutaliska)
Życie: 250
Liczba zajmowanych slotów: 2 (tyle samo co Mutalisk - liczba nie ulega zwiększeniu)
Armor początkowy: 2
Czas produkcji: 26 s (ewolucja z Mutaliska)
Atak (Ziemia): -
Atak (Powietrze): 25 / 27 / 29 / 31
Skrót klawiszowy: D
Opis: Devourery są poniekąd Zergowymi odpowiednikami Valkyrii - mocne, wytrzymałe i atakujące tylko wrogie unity latające. Siłą Devourera jest trujący, fioletowy jad, którym zaraża on jednostki przeciwnika (Acid Spores), zadając im stopniowo coraz większe obrażenia.
Najwięksi wrogowie: Marine (dużo), Goliath, Wraith, Valkyrie Frigate, Battlecruiser, Hydralisk (kilka), Scourge (kilka), High Templar, Carrier, Archon, Scout, Corsair (kilka). |
|